//En skisse med noen kuler
// kulene, en array av kuleobjekter
var kuleListe;
var dragged;
function setup(){
var canvas = createCanvas(200, 150);
canvas.parent('canvasHere2');
// plasser nye kuleobjekter i kulelista
kuleListe=new Array();
kuleListe[0]= new kule(50,50,20,color(0,255,0));
kuleListe[1]= new kule(50,100,20,color(0,0,255));
kuleListe[2]= new kule(100,50,20,color(255,255,0));
kuleListe[3]= new kule(100,100,20,color(255,0,0));
dragged=null;
}
function draw(){
background(255,255,255);
// be kulene om å tegne seg
for(var ix=0;ix < kuleListe.length; ix++){
kuleListe[ix].tegn();
}
}
function mousePressed(){
for(var i=kuleListe.length-1; i>=0; i--){
if(kuleListe[i].truffet()){
// den vi har valgt skal tegnes sist
// (og finnes først)
dragged=kuleListe[i];
kuleListe[i]=kuleListe[kuleListe.length-1];
kuleListe[kuleListe.length-1]=dragged;
}
}
}
function mouseDragged(){
if(dragged!=null)
dragged.flytt();
}
function mouseReleased(){
dragged=null;
}