Canvas kontroll
Vi setter opp en funksjon som skal plukke opp endringer i vindusstørrelse (effekten av dette ser du selvsagt bare når du åpner eksempelet i et eget vindu.
var myScene; var canvas=document.getElementById("myCanvas"); SceneJS.setConfigs({ pluginPath:"../../plugins" }); // we want to keep it square when rezinig windo function onWindowResize() { canvas.width=canvas.height= Math.min(window.innerWidth, window.innerHeight); // update myScene.needFrame(); }
Beskrivelsen av selve scenen er slik, geometrien i dette eksempelet er en sylinder:
myScene= SceneJS.createScene({ // use my canvas canvasId: "myCanvas", // Make it transparent transparent: true, nodes:[ { type:"lookAt", eye:{ x:4, y:5, z:7 }, look:{ x:0, y:0, z:0 }, nodes:[ { type:"material", color:{ r:1.0, g:0.5, b:0.0 }, nodes:[ { type:"rotate", y:1.0,z:1.0, angle:60, nodes:[ { type:"geometry/cylinder", radiusTop:0.5, radiusBottom:4, height:2, radialSegments:20, heightSegments:1, openEnded:true } ] } ] } ] } ] });
Og slik ser det ut, i en iframe
Hvis du vil kan du se den i et eget vindu, og inspisere kildekoden:
test
https://borres.hiof.no/wep/webgl/scenejs/geometri/seks0/test.html
Websiden er i sin helhet slik: