Interaktiv Canvas
Selve oppsettet, med stage og to layers, er vedlig likt det vi gjorde i modulen KineticsJS . Det som er nytt har med dragging å gjøre:
// make the two shapes draggable circ.setDraggable(true); rect.setDraggable(true); // set cursor when we enter and leave circ.on('mouseover', function() { stage.container().style.cursor = 'pointer'; // or: document.body.style.cursor = 'pointer'; }); circ.on('mouseout', function() { stage.container().style.cursor = 'default'; }); rect.on('mouseover', function() { stage.container().style.cursor = 'pointer'; }); rect.on('mouseout', function() { stage.container().style.cursor = 'default'; }); // make sure the object we start dragging will be on top circ.on("mousedown",function(){ circ.moveToTop(); layer1.draw();} ); rect.on("mousedown",function(){ rect.moveToTop(); layer1.draw();} );
Flytt ballen eller rektangelet med musa.
Javascriptet:
Du kan teste og inspisere koden på en enklere webside:
test1.html
https://borres.hiof.no/wep/can/kinteraksjon/test1.html