Bidragsytere
En rekke moduler er laget av studenter som har fulgt kurs i grafisk databehandling ved Høgskolen i Østfold:
- Aleksander Lygren Toppe
- PartiklerPartiklerFramstilling av partikler
- Christer Edvartsen
- LabyrintLabyrintModellering av en labyrint med rullende kule
- Eirin Østvold Blæstrud
- MonsterMonsterDet grønne monsteret Mike ved hjelp av Bezierflater og teksturer
- Filip Hammerstad
- FysikkFysikkHvordan kople et fysikkbibliotek til OpenGL
- Fredrik Danielsen
- TerrengTerrengEt ganske omfattende prosjekt for å lage landskaper
- HøydekartHøydekartHvordan sette opp et enkelt høydekart. Bruke gråskalabilder til å lage naturtro landskap.
- VannVannHvordan lage en enkel, gjennomsiktig vannoverflate.
- HimmelHimmelLage en enkel atmosfære En halvkule over terrenget som med tekstur som skaper en illusjon av en himmel.
- TeksturTeksturGrunnlegende om teksturer i openGL og gl4java. Hvordan få tak i teksturkoordinatene til et høydekart.
- DisplaylisterDisplaylisterGrunnlegende bruk av display lister, og hvorfor
- BilderBilderNoen teksturer
- Hanne Moen
- FlaskeFlaskeDemonstrasjon av bezier, teksturer og gjennomskinnelighet
- Håkon Horpestad
- FiskFiskModellering av en svømmende fisk. Bezierflater, teksturer, animasjon, fog og frames.
- Jon Roar Odden
- Fraktal terrengFraktal terrengGrunnleggende prinsipper for generering av fraktalterreng, selve algoritmene for generering.
- Kenneth Stigen
- BildebokBildebokDemonstrasjon av bezier, teksturer og animasjon
- Kristian Lunde
- GlattingGlattingGjennomgang av et sett filteralgoritmer for terrengglatting.
- Kristian Pettersen
- BumpmappingBumpmappingEn kort innføring i bumpmapping med et eksempel
- Lars Magnusson
- Skeletal animationSkeletal animationTegning og animering av et skjelett med skinn
- Linda Cecilie Kjeldsen
- BlekksprutBlekksprutModellering av en svømmende blekksprut med bezierflater, frenet frames og animasjon.
- Marte Horne
- TennisTennisDemonstrasjon av bezier og animasjon i en tenniskamp
- Mats Lindh
- (V)C(V)CTo biblioteker for å klargjøre ulike bildeformater for OpenGL-teksturer i C/C - programmering
- Marching CubesMarching CubesForklare hvordan man kan modellere algebraiske flater ved hjelp av Marching Cubes
- Morten Haraldsen
- RobotRobotDemonstrasjon av en robot med flere frihetsgrader
- Oddbjørn Kvalsund
- VannflateVannflateModellering av en vannflate i bevegelse ved hjelp av NURBer
- Rune Wilhelm Dragsnes
- Invers pendelInvers pendelModellering av en invers pendel
- Sven Nilsen
- Shape blendingShape blendingBlending av former
- GDI GDIMenyer på 3D-projeksjoner
- Therese Røsholdt
- BlendingBlendingEt timeglass. Forklaring av blending. Bruk og beregning av Bezier-flater og animasjon
- Øivind Liland
- SlagskyggeSlagskyggeHvordan lage slagskygge, den skyggen et objekt kaster på et annet